Igår följde jag med A och tjejerna till sunshine coast där vi vandrade upp för ett berg, mount coolum! Var en jättehärlig dag och en trevlig vandring, tog ungefär en timme upp och lite snabbare att gå ner. Var sååå stolt över mig själv, men sen insåg jag att lilla evie, snart 5, gick upp hela vägen själv hahaha! Iallafall det var trevligt och superfin utsikt över havet, efteråt åkte vi till stranden och hade lite picknick! Måste bara säga att jag älskar Australiens vinter, är som sommar hemma. 
Det jag inte gillar att jag får förkylning efter förkylning, så sjukt irriterande. Den senaste veckan har jag haft en riktigt enveten torr/kruppaktig hosta som bara blir värre. Kan knappt sova på nätterna för får värsta attackerna.. Så idag tog jag mig till Apoteket och inhandlade Host medicin, och vitamin c tabletter plus några andra tabletter som skall hjälpa. NU SKA JAG BLI FRISK!












4 kommentarer

mormor

08 Jun 2015 09:27

Vilka härliga bilder Em.Hoppas förkylningen går över nu. Här hemma vill det inte bli någon värme precis.Var ute och tog en promenad nu på morgonen, vinden är kall kan man säga.Knät blir bättre o bättre snart kan jag släppa kryckan. Ha det gott.Kramar!!!!

Farmor

08 Jun 2015 09:33

Gott att du har det bra, hoppas nu bara att förkylningen ger sig. Var i Slottsskogen i lördags med några tusen andra och lyssnade på Symfonikerna och gick långpromenad med Kajsa. Åt middag på stan med din mor o far, gott o trevligt. Kram!

mamma

08 Jun 2015 09:50

Hej på dig!
Vad stökigt med förkylningar...
Undrar om det kan vara något som blommar eller så?
Ha det fint!

Svar: Näe jag tror det är vädret, och att ha en fyraåring som snorar och hostar i mitt fejs! Haha
Emelie Zachrisson

Anonym

08 Jun 2015 22:09

Kram och puss!
Saknar Dig!!!
Härliga bilder, ni har bättre vinter väder än vad vi har sommarväder 😳😔

Men kanske värmen kommer o vi förhoppningsvis får en lika härlig sommar som förra året 😜

Vad händer här hemma??
Hela helgen var det fotboll, fotboll och åter fotboll... Upp 7.15 i lördags för cup på slätta damm 8.30. Nikola spelade 3-manna med tre andra i sitt lag mot 3 andra lag. De gjorde nog 45 (kanske 50) (!) mål på fyra matcher och släppte in 6... Och Nikols gjorde också mål så det var en givande cup 😃 sen på eftermiddagen var han och 10 andra från Zenith IK maskotar på gamla Ullevi och fick gå in med AIK spelarna på Ullevi inför många tusen åskådare. Gissa om han var nervös 😂😂😂 oj vad söta de var! Gick in hand i hand med spelarna...

Igår söndag var det fotbollsträning tidigt på morgonen och sen var vi en stund i Åsa och hälsade på mamma o lilla Kajsa.
Pricken över i:et enligt Nikola: av allt på hela helgen var det EN grej som han tyckte var bäst: efter matchen på väg hem utanför Ullevi... Så vänder jag mig om och där går han ... JOEL LUNDQVIST!!!!! Nikola höll på att skita på sig så nervös blev han... Och vågade absolut inte gå fram och säga hej 😎 men shit vad han o hans kompisar levde på det ...... 😂😂😂

Ny vecka och idag har jag haft mitt första styrelsemöte med min bostadsrättsförening 😂 spännande och roligt! Som om jag inte hade ngt annat att fylla mina dagar med 😋

Torsdag har Nikola sin skolavslutning och till hösten börjar han första klass!!! 1B ska han gå i och hans fröken kommer heta Caroline 😃 ser jättesnäll ut så det ser han fram emot.

Snart sovdags nu, stor kram ❤️❤️❤️

Svar: Woohoo Joel Lundqvist!! Häftigt! Låter som du har fullt upp där hemma ;) hälsa lillen!!
Emelie Zachrisson

Kommentera

Publiceras ej