Ber om ursäkt för dålig uppdatering men internet längs västkusten har varit väldigt dåligt och stundtals har jag haft noll täckning.. 
Nu befinner vi oss iallafall i exmouth, har varit här i två dagar redan. Imorse sa vi hej då till våra kompisar på bussturen för de beger sig tillbaka ner till Perth. Jag och Johanna ska dock stanna här tills på måndag, då åker hon vidare upp mot broome och Darwin. Jag kände att jag inte har råd med det plus att jag hade ju redan bokat mina flyg, så jag flyger tillbaka till rockhampton då istället. 
Just nu sitter vi och väntar på att få checka in på vårt nya hostel. Det är svinkallt och lite blåsigt (20 grader cirka), men enligt väderleksrapporten skall det bli soligt snart så vi hoppas vi kan ligga vid poolen. 

Tänkte att jag laddar upp några blogginlägg om vad vi har gjort varje dag med bilder och så. Jag la ju upp vad vi gjorde första dagen så nu kommer lite från dag 2, när vi var i Kalbarri national park! 

Vi vaknade upp rätt tidigt och begav oss till national parken, väl där skulle några av oss testa på abseiling(vet ej vad det heter på svenska?), men det är iallafall när man sitter fast i en sele och sen går/hoppar ner för en bergsvägg. Fyfaaaaan det var det värsta jag har gjort, så sjukt läskigt. Det var värre än bungyjump och fallskärmshopp helt klart. Jag trodde jag skulle dö, hahaha. Man fick göra två gånger men jag var den enda som skippade att göra igen haha, orka utsätta sig för nåt så hemskt två gånger i sträck. Men jag provade iallafall! Och aldrig igen! 

Sen vandrade vi runt och kollade lite utsikter och stenar, typ. Men det var jättefint. 

På kvällen kom vi fram till shark bay och monkey Mia! Där bodde vi på ett jättefint litet resort.. Jag och Johanna köpte oss var sin öl och satte oss ute på bryggan för att kolla solnedgången.. Helt perfekt. Men det blev ännu mer perfekt när det kom 3 delfiner och simmade runt!! Helt magiskt. 

Bilder från Kalbarri och monkey Mia:


Abseiling









Monkey Mia 




Solnedgång ❤️🙌




Kommentera

Publiceras ej