Tja bloggen! 
Nu är jag i Perth. Kom fram sent inatt efter nästan 6 timmars flyg.. Man förstår hur stort Australien är haha. 
Bor just nu på hostel, känns konstigt att vara tillbaka till backpackerlivet igen.. Men det är ju bara för två veckor ;) 
Skulle ju egentligen åkt hit med Guy men han behövde jobba helt plötsligt, så min svenska kompis Johanna och jag skall göra en busstur på fem dagar upp till exmouth. Avgång fredag 7:00! Sen ska jag stanna typ 5 dagar i exmouth och sen flyger jag till Guy i rockhampton! 
Idag då.. Hmm hade tänkt gå runt och vara turist här i stan men vädret är rätt pissigt. Regn och rusk och kyla, brr. Skall bli bättre imorgon och på torsdag dock. (Men fortfarande kallt!!) 
Imorgon skall vi umgås med några av Johannes kompisar, och på torsdag funderar vi på att göra en busstur med vinprovning, trevligt!! 
Nu ska jag se om det har slutat regna lite iallafall så jag kan gå till Coles och köpa mat. Nudlar och tonfisk. Hahahaha har inte saknat att vara snål backpacker.. Senast igår hade jag eget rum, toalett och ett kök fullt med go mat :( nåväl, vänjer mig nog snabbt. Får vi hoppas.. 
Puss o kram! Hoppas ni har det varmare och torrare än jag! 


Brrrr kallt



Rummet.. Mjukstartar med att bo i ett 4-bäddsrum med bara tjejer!! 



3 kommentarer

Farmor

07 Jul 2015 22:33

Kan trösta dig med att det just nu ösregnar och blåser 10 sekundmeter här så sommaren förra veckan blev kort. På torsdag åker Ingrid och jag till Palma på Mallorca och där är 30 grader varmt, härligt. Kramar och ha en go semester trots vädret

Mamma

08 Jul 2015 13:25

Idag 18 grader och lite regn, ser bättre ut till helgen runt 20 grader och lite sol. En helt vanlig svensk sommar. Längtar efter Åre resan nu det ska bli helt underbart, ingenting annat att titta på än vidderna kan det bli mer avkopplande? tror inte det. På jobbet är det nästan för lugnt, peppar peppar ta i trä : ) Ha det gött på bussresan, vi hörs!
Pussar och kramar

Faster

08 Jul 2015 21:28

Mysigt att se vad du tar dig för lilla stjärten!!
Pöss pöss <3

Kommentera

Publiceras ej