På morgonen dag 3 vaknade vi upp i monkey Mia. De har varje dag vid 8-tiden matning utav vilda delfiner nere på stranden, hur coolt?? De har vissa delfiner som kommer in regelbundet, men inte alltid varje dag. Vi hade tur iallafall för en delfin (som heter surprise) kom in just den morgonen. De matar inte delfinerna mycket, bara typ 3 fiskar, de vill inte att de ska bli osociala mot andra delfiner och bli beroende av människor. 
Jag tror vi var ungefär 100 pers på stranden, vi stod alla i vattnet medan surprise simmade fram och tillbaka jättenära oss. De valde ut 3 personer (bara barn) som fick mata henne! 

Efter delfinmatningen var det dags för oss att bege oss iväg. Första stoppet var Eagle bluff som är en utsiktspunkt där man ofta kan se stingrays, hajar, sköldpaddor med mera, tyvärr var det lite dåligt väder så vi såg ingenting. Men det var en fin utsikt!! 

Efter det åkte vi vidare och stannade till på Shell beach som är en strand helt gjord av små snäckor, såååå fin. Men igen så var tyvärr vädret för dåligt för att stanna där en längre stund. Var väldigt kyligt.. Runt 15 grader kanske, och super blåsigt! 

Efter Shell beach körde vi vidare upp mot Coral bay där vi skulle stanna över natten. 

Monkey Mia på morgonen. Man kan nästan se hur kallt det var.....




Lilla delfinen ❤️❤️


Eagle bluff





Shell beach!


"Tropic".. Aa tjena 

3 kommentarer

mormor

16 Jul 2015 08:17

Hej mitt hjärta!!! vilka fina bilder.Det är soligt idag 16 gr nu på morgonen.Hoppas det håller isig hela dagen,tänkte ta en tur till Wrångö.Lär nog inte få se några delfiner........Ha det gott. Kramisar

Mamma

16 Jul 2015 10:02

Härlig snäckstrand, jättefint! Kan du ta med lite snäckor till din mor och fina stenar?
Näst sista dagen på jobbet idag, är sjukt trött för jag sitter uppe sent och kollar på tv. Är för tillfället ensam hemma för pappa och Beckisen åkte till landet igår och ska sova där i två nätter. Kajsa blir nog glad att se dem. I eftermiddag måste jag släpa mig till puls o träning har inte varit på hela veckan helt hopplös är jag! Mitt knä spökar fortfarande och sist cyklade jag en mil, fast jag hade för trögt motstånd och trampade på för fort. Det var inte så bra kan jag säga, men nu känns det bättre så jag får ta det försiktigt. Har midnattsloppet att tänka på också hoppas verkligen att kunna genomföra det för det var så himla roligt. Nu ska jag sätta mig och förbereda mig på mitt utvecklingssamtal som jag ska ha med min chef imorgon bitti. Inte så roligt men ändå gott att ha det avklarat inför semestern och hösten.
Ha det gott å puss å kram!

Faster

17 Jul 2015 00:44

Hej hej!
Vad mysigt ni har det! Önskar jag kunde fått chansen att se alla vilda djur du har sett/ser! Hade varit häftigt!

Här hemma rullar semestern på 😃 en vecka nu redan avklarad. Tur jag e ledigt till den 17/8 😃 en hel månad till jippi!!!

Trött nu, kl är 00.43 här... Knäpptyst, bara lilla prinsen som snusar gott bredvid mig 🎶

Pöss o kram!!

Kommentera

Publiceras ej